24. februar 2019

Forårsdage i februar

Hvad er det lige der sker i år. Februar har budt på forårstemperaturer, der har sat gang i alle planterne. På en måde er det helt fantastisk, men på den anden side kan det godt bekymre mig lidt, for en gang barfrost kan jo hurtigt ødelægge en masse.


Jeg nyder synet af vintergækkerne.


Her langs skovstien, kan jeg begynde at glæde mig over, de vintergækker, som jeg har delt de seneste år.
 

Det var her jeg startede med en lille bestand af de små skønne forårsbebudere. Til trods for at der hvert år bliver gravet løg op, bliver denne plet alligevel større med årene.


De første våriris foldede deres blomster ud sidste weekend.


Gule krokus bringer farve til haven.


Den første dorothealilje har lige budt ind med en blomst.


Mine vinca er også så småt begyndt at blomstre.


Vårkerminde er i sin spæde start.


Kirsebærkornellen står på spring med pænt mange blomster i år, plantens størrelse taget i betragtning.


Gæslingene på piletræet har stået og lyst mod en blå himmel.


Med det fantastiske forårsvejr februar har budt på, så har forårskulleren taget over, og vi er i fuld gang i haven. H.J. er godt i gang med at køre overskudsgran fra jul, samt de små grantræer jeg har fældet gennem kompostkværnen, så vi kan få noget godt flis til rhododendronerne.


Jeg er i gang med nedklipning i staudebedene, kantning af plænen og ikke mindst ukrudtsbekæmpelse (kan godt se, jeg ikke var særlig ihærdig sidste efterår).


 Et kig ind over den østlige del af haven kort før solnedgang.


Udsigt mod sydvest mod mark og skov.

18 kommentarer:

  1. Ja med sådan et lækkert forårsvejr er det svært at holde sig indendør. Måske er det erstatning for det forår vi ikke fik sidste år. Der er godt gang i foråret hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der sker noget nyt derude hver uge lige nu :-)
      Det er godt at komme ud, men vores have trænger også helt vild, så det er rigtig fint, at kunne komme tidligt i gang ;-)

      Slet
  2. Det ser rigtig godt ud med stien, der bliver kantet af vintergækker. Arbejdet med at dele og plante ud lønner sig :-)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der kommer forholdsvis hurtigt et resultat, når man deler vintergækker :-)

      Slet
  3. det giver ret hurtigt pote at være flittig til at dele gækker. Så fin en skovsti.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det skal nok blive godt, håber engang med tiden, at få vintergækker i det meste af skovhaven.

      Slet
  4. Hei Vivi, du viser nydelige bilder i dag. Også her i Bergen har det vært en nydelig vårdag i dag, og blomstringen har kommet i gang for fullt. Jeg satser på at det ikke blir kraftig vintervær, litt snø må vi vel regne med. Ha en fin siste vinteruke. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er min mand der skal have ros for dagens billeder :-)
      Dejligt, at der også er forårsvejr hos jer.

      Slet
  5. Det myldrer op der ude og jeg har bestemt også mine bekymringer. Jeg tør ikke rigtig tro på at der ikke kommer mere vinter... ville hellere have det nu end sidst i marts/først i april.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er blevet noget mere optimist i forhold til vejret den seneste uge, for vejrudsigten ser faktisk meget fornuftig ud de næste par uger :-)

      Slet
  6. Barfrost - det undgår vi næppe, men rigtig vinter tror jeg ikke på længere. Men who knows - det vil vise sig. Det hjælper i al fald ikke at bekymre sig ;-) Jeg stornyder den skønne februar - og alle de lyse timer, nu kan man for alvor mærke, at det rykker. Dine billeder er bare rigtig fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi. Hvor ser det godt ud med vintergækkerne langs skovstien, men du har også været flittig til at dele dem. Jeg er også i gang med at klippe stauder og græsser ned og får også lyst til at ordne græskanter, for hvor det dog pynter. Hilsen Susanne

      Slet
  7. Ukrudtet har groet hele vinteren, så selvom du havde været mere ihærdig med bekæmpelsen i efteråret, tror jeg ikke, det havde hjulpet. Vedbendærenpris, som er mit forårs-hade-ukrudt, blomstrer allerede på livet løs i vores have.
    Det ser godt ud, når græskanterne lige har fået en opstrammer.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan en gang kantskæring gør underværker

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  9. Men Dr. Itua, tradisjonell urtepraktiker i Afrika, har kurert HIV/Cancer som er utvunnet fra noen sjeldne urter. Det er svært potensiale å kurere AIDS og kreft 100 % uten rester. Dr Itua urtemedisin har allerede gått forbi ulike blogger om hvordan han bruker sine kraftige urter for å helbrede alle slags sykdommer som f.eks. Herpes, HIV,, Cushings sykdom, Hjertesvikt, Multippel sklerose, Hypertensjon, Colo_rektal kreft, Diabetes, Hepatitt, HPv, Svak ereksjon Lyme-sykdom, Blodkreft, Alzheimers sykdom, Hjernekreft, Brystkreft, Lungekreft, Hiv_Nyrekreft ,Herpe ,Copd,Glaukom., Grå stær,Makuladegenerasjon,Kardiovaskulær sykdom,Lungesykdom.Forstørret prostata,Osteoporose.Alzheimers sykdom,

    Demens., Vortefjerner, forkjølelsessår, epilepsi, også hans urteforsterker immunforsvaret også. Jeg forteller dette fordi han bruker urtemedisinen sin for å kurere meg fra hepatitt B og HIV, som jeg har levd på i 9 måneder nå uten bivirkninger. Urtemedisin er like bra når jeg drikker det, selv om jeg må bruke toalettet etter å ha drukket det, noe jeg egentlig ikke bryr meg om fordi jeg bare ønsker å få viruset ut av kroppen min, jeg vil anbefale Dr Itua til alle som er syke her ute å kontakte Dr Itua med følgende informasjon.

    E-post...drituaherbalcenter@gmail.com /
    Nettbutikk https://drituaherbalcenter.com/shop/
    Han kan være sen til å svare fordi han alltid er opptatt med patenter, men han vil garantert komme tilbake til deg med et positivt svar.

    SvarSlet
  10. pg betflix auto ทางเข้ามือถือ สุดยอดความสนุกสุดแห่งเกมสล็อตออนไลน์ที่ไม่ควรพลาด PG Betflix Autoหากคุณเป็นคนที่หลงใหลในความสนุกของเกมสล็อตออนไลน์ และกำลังมองหาประสบการณ์ที่น่าตื่นเต้น

    SvarSlet