10. februar 2019

Blomster i vinterhaven


Vintergækkerne vælter op af jorden, og jeg kan glæde mig over, at de står på et større areal for hvert år der går. Jeg deler lidt på løgene næsten hvert år, så med tiden bliver der forhåbentlig et stort hvid flor af de små fine blomster ovre i skovhaven.


De seneste par dage er mine erantis også begyndt at titte frem.


De gule krokus strækker blomsterhovederne op gennem efterårets løvfald.


Gennem flere år har jeg ønsket mig en kejserbusk. I efteråret fik jeg langt om længe anskaffet en. Den står med fine knopper, så med nogle dages temperaturer på plussiden, så kan jeg vist nyde de første blomster i den.

17 kommentarer:

  1. Ja det varer ikke længe, inden du kan nyde duften og synet af kejserbuskens blomster, de der har flere år på bagen har blomstret en tid.
    Dine krokus er langt i forhold til at du skriver, at erantis er ved at titte op, mine har været igennem et stykke tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine erantis er altid lidt sent på den, hvorfor ved jeg ikke.

      Slet
  2. Det er en fantastisk tid vi beveger oss inn i, deilig å se de små vårtegn hos deg. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altid godt, når vi nærmer os foråret.

      Slet
  3. Ja du kan glæde dig til kejserbusken. Den er så smuk og duftende. Og i år er de ikke blevet svidset af frosten.
    Vintergækker og erentis er bare så dejlige nu.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til, at min kejserbusk vokser til, så jeg kan nyde de fine blomster hen over vinteren.

      Slet
  4. Så heldig du er. Her har snøen forsvunnet i helgen og da kan jeg kanskje gå og titte rundt. Etter vinterferien tipper jeg det begynner å våres her :) Ha en fin uke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også snart du kan fornemme foråret hos dig.

      Slet
  5. Der er næsten ikke noget smukkere end vintergækker, der danner store tæpper. Men jeg beundrer din flid med at dele løgene. Det planlægger jeg at gøre hvert år, men jeg er desværre ikke så god til at få det gjort☹️.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt vild med vintergække tæpper.
      Min vintergække bestand var ikke særlig stor, da jeg startede op med haven, men nu bliver der flere og flere der kan deles, og i år har jeg pænt mange jeg kan flytte lidt rundt med :-)

      Slet
  6. Det er så skønt når vintergækker og erantis begynder deres blomstring. Jeg har ikke været så flittig til at dele mine vintergækker, men jeg tror de sår sig, jeg synes i hvert fald, at der bliver flere.
    Kejserbusken er så fin en busk, den starter sin blomstring allerede i november og forsætter frem til foråret.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til den, men den er nu lidt langsom til at åbne blomsterne.

      Slet
  7. Ih, jeg SKAL altså have taget mig sammen til at få delt mine vintergækker i år. Det siger jeg hvert år, men har endnu ikke fået det gjort.
    Skønne billeder af smukke gækker.
    Tillykke med din kejserbusk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ud og dele dine løg, i din have vil det jo hurtigt komme til at syne af rigtig meget, hvis du får delt lidt.

      Slet
  8. contact us we supply the best marijuana ,weed,cartridges,wax,concentrates for both stoners and patient we got both the CBD and
    contact us we supply the best marijuana ,weed,cartridges,wax,concentrates for both stoners and patient we got both the CBD and THC
    Worldwide delivery and shipping is discreet ,with us to have nothing to worry about cuz we are 100%reliable
    buy ak 47 weed
    buy gelato strain
    buy og kush
    buy cereal milk strain
    buy stiiizy pods online
    buy girl scout cookies
    Free Shipping on orders above $200.
    buy gelato strain
    To smoke quality,here we don’t just match price we beat them.
    where to buy buy gelato near me
    Buy quality buy gelato strain at greenholisticmart and have it deliver to you discretely.
    can you buy buy og kush weed strain
    and buy cereal milk strain online
    At Jaw-dropping prices(
    buy stiiizy pods online
    at prices that just can not be beaten.
    Following the footsteps of plenty of other countries and states that have realized the health benefits of medicating with cannabis. We believe patients should have access to the best quality.
    Buy buy og kush
    at affordable prices.
    where to buy buy gelato weed
    Our products are of great quality.where to buy buy cereal milk strain online online
    where to buy buy cereal milk strain online online Germany, buy ak 47 strain
    buy girl scout cookies near me are packed in discrete odor less vacuum sealed packages.
    buy <a href="https://greenholisticmart.co

    SvarSlet
  9. Men Dr. Itua, tradisjonell urtepraktiker i Afrika, har kurert HIV/Cancer som er utvunnet fra noen sjeldne urter. Det er svært potensiale å kurere AIDS og kreft 100 % uten rester. Dr Itua urtemedisin har allerede gått forbi ulike blogger om hvordan han bruker sine kraftige urter for å helbrede alle slags sykdommer som f.eks. Herpes, HIV,, Cushings sykdom, Hjertesvikt, Multippel sklerose, Hypertensjon, Colo_rektal kreft, Diabetes, Hepatitt, HPv, Svak ereksjon Lyme-sykdom, Blodkreft, Alzheimers sykdom, Hjernekreft, Brystkreft, Lungekreft, Hiv_Nyrekreft ,Herpe ,Copd,Glaukom., Grå stær,Makuladegenerasjon,Kardiovaskulær sykdom,Lungesykdom.Forstørret prostata,Osteoporose.Alzheimers sykdom,

    Demens., Vortefjerner, forkjølelsessår, epilepsi, også hans urteforsterker immunforsvaret også. Jeg forteller dette fordi han bruker urtemedisinen sin for å kurere meg fra hepatitt B og HIV, som jeg har levd på i 9 måneder nå uten bivirkninger. Urtemedisin er like bra når jeg drikker det, selv om jeg må bruke toalettet etter å ha drukket det, noe jeg egentlig ikke bryr meg om fordi jeg bare ønsker å få viruset ut av kroppen min, jeg vil anbefale Dr Itua til alle som er syke her ute å kontakte Dr Itua med følgende informasjon.

    E-post...drituaherbalcenter@gmail.com /
    Nettbutikk https://drituaherbalcenter.com/shop/
    Han kan være sen til å svare fordi han alltid er opptatt med patenter, men han vil garantert komme tilbake til deg med et positivt svar.

    SvarSlet