20. marts 2012

Snepryd og påskeklokke


Det går stærkt i haven nu, og flere og flere blomster kommer frem. Nu begynder mine snepryd også at få farve, og inden længe står de med deres fine små lyseblå blomster.
Jeg synes, de er særdeles yndige, men det er en løgplante, som breder sig lystigt, så det er en god ide, at man er lidt bevist om, hvor man sætter dem.


Den eneste påskeklokke, som jeg har i haven, har foldet sine skønne mørke blomster ud.

Jeg kan dog ikke forstå, at så yndige blomster skal stå og kigge ned i jorden, så man bliver nødt til at gå hen og løfte op i dem, for rigtigt at kunne se deres skønhed. 

12 kommentarer:

  1. Jeg elsker de små snepryd. De er så søde når de står og ligner små stjerner som er drysset ud over bedet.
    Jeg har slet ikke nok, så hér må de gerne selvså i lang tid endnu :-)
    Min genbos forhave var helt lyseblå af dem om foråret. Men efter de solgte huset, er der lagt fliser over det. Sådan en forhave ville jeg gerne have, så jeg hentede så mange jeg orkede :-)

    SvarSlet
  2. Snepryd - visst dufter de fantastiskt? Jeg vil ha masser!
    Påskeklokkerne är helt otroliga, men lidt blyga/generte... Du er nödt til att kigge under deres kjoler med et spejl!

    SvarSlet
  3. Hej. Det ser bare rigtig forårsagtig ud og jeg forstår heller ikke, at påskeklokkerne ikke kigger opad, når de er så smukke!

    SvarSlet
  4. Ja det er en skam at de ikke vender hovedet opad, for hvor er de smukke. Måske vi kan få nogen til at fremstille en helleborus, der gør netop det? Snepryd har jeg også, men ikke at de breder sig særligt meget.

    SvarSlet
  5. Begge slags blomster er smukke og uundværlige :o)

    SvarSlet
  6. Skønne billeder Vivi.......er helt vild med det øverste.....der er noget særligt over det ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  7. Snepryd? Er det Scilla? For så har jeg lige købt et par løg ien lækker anden farve. Påskeklokkerne er vidunderlige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Snepryd/Chionodoxa er ikke en Skilla/Scilla, da de ikke hører til i samme slægt.

      Slet
  8. Din påskeklokke har den lækreste farve, både blomst og især blade.
    Mine snepryd er også lige på kanten til at springe ud, og du har ret ja - de spreder sig lystigt :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  9. Herlig bilder:) MIn påskeklokke har enda ikke blomstrer, og ikke vet jeg om den kommer til å gjøre det heller... men håper gjør jeg:)

    SvarSlet
  10. Ja jeg har også altid synes at det er et minus at hovederne vender nedad, for de er super flotte. Måske man skulle lægge spejle under :D

    SvarSlet
  11. Mange tak til alle for kommentarer :-)

    SvarSlet