4. december 2016

Binderi og lidt mere drivhus



Det er så hyggeligt, at stå inde i værkstedet og binde kranse her i den mørke tid.
Kransene kommer ud i min lille bod, og det er da skønt, når der er nogen, som synes om mine kreationer.


Juledekorationer har jeg ikke gjort så meget i, da jeg ikke har så gode forhold til at have dem stående. Nogle få dekorationer er der plads til i et par gamle køkkenskabe, så må jeg se om der er interesse for dem.


Det er blevet til et par stykker med hvide lys.


Rødt hører sig også til i julen.


Jeg er ret vild med denne fine krukke og de kobberfarvede glaskugler.


I haven går jeg og glæder mig over vores nye drivhus.


I dag har jeg været ude og få fyldt jord op langs kanten på drivhuset, så der ikke kan komme en vind ind under den.
Udenfor var jorden lidt frossen,..............


.........men indenfor var jorden frostfri :-)
Åh... hvor jeg glæder mig til at få lagt bund i, så huset kan blive indrettet.

23 kommentarer:

  1. Dine ting er bare så fine - det ser rigtig godt i boden! Og selvfølgelig er du i gang i drivhuset - vil du have belægning over det hele eller vil du dyrke direkte i jorden? Dit drivhus har en imponerende sidehøjde, det ser altså bare godt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal være belægning på det meste, men også et par bede, hvor jeg kan dyrke direkte i jorden. Det er jeg jo stor tilhænger af.
      Der er en rigtig god højde i det drivhus, så det føles meget rummeligt.

      Slet
  2. Kære Vivi. KÆMPESTORT TILLYKKE med dit nye fantastiske glashus. Det ser så skønt ud, og ligger selvfølgelig helt perfekt i haven. Nærmest som om det altid har været der. Jeg er også sikker på du får lagt et superflot gulv, er spændt på hvad du finder på. Sikke et forår og en sommer der er i vente nu... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :-)
      Det er så godt at læse, at du synes, det ser ud til, at huset altid har været der, det er jo lige sådan det skal være :-)
      Gulvet vil jeg spekulere på hen over julen, men så må jeg se at få taget en beslutning ;-)

      Slet
  3. Hej Vivi.Flotte kranse og dekorationer du viser.......er sikker på at der er bud efter dem.
    Og hvor er det bare flot dit orangeri.
    Og selvfølgelig glæder du dig til at tage det i brug.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette :-)
      Der bliver heldigvis solgt lidt kranse, men det er jo også meningen med det hele ;-)

      Slet
  4. Det kommer vidst ikke til at vare længe før der er bund i drivhuset... ;)
    Dine kranse og dekorationer er virkelig flotte, jeg tror nok der vil være afsætning på dekorationerne. Smart at du har sat dem i et skab så de ikke blæser væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de rosende ord angående mine kreationer :-)
      Folk er ved at finde ud af, at jeg har kranse, men med dekorationerne må jeg lige vente og se hvad der sker.

      Slet
  5. Det ser alt sammen godt ud, og det ser også ud til, at I har valgt en god størrelse på drivhuset.

    SvarSlet
  6. Kære Vivi Det er skønne dekorationer og kranse du sælger. Hvor må det være skønt for dem der lige kan titte fobi.
    Det bliver da bare så super det drivhus, jeg glæder mig til at se når du får indrettet det. Jeg jeg skriver hvert måned et indlæg om mit Orangeri i samarbejde med Pavillon Danmark, hvor mit er fra. Det er utrolig så meget glæde man har af det glaspalads. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har jo tidligere haft et drivhus, og ja, det havde vi også stor glæde af, så vi ved godt hvad der venter af glæder forude :-)

      Slet
  7. Hej Vivi
    Tillykke med jeres fine store drivhus. Der kan være rigtig mange småplanter i reolerne i sådant et hus. Er det glas eller akryl?
    Fine kranse du kreerer, og så sælger du også juletræer!!
    Hilsen Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Marie :-)
      Ja der kan være mange småplanter, men jeg må hellere prøve at styre mig lidt, så der også bliver plads til, at vi kan sidde derude i foråret ;-)
      Det er 4mm tykke glas der er i drivhuset, det kan vi best li´, men det kræver naturligvis også, at der kommer noget op i foråret til at skærme småplanterne for den hårdeste sol.

      Slet
  8. Hej Vivi
    Så fine kranse og dekorationer du får lavet, jeg kan godt forstå der gang i butikken ;)
    Jeg er altså helt pjattet med størrelsen på dit nye drivhus...Gad vide om er ikke sniger sig lidt drivhusrelaterede ønsker ind på ønskelisten i år ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle nye ønsker skal der nok dukke op. Et nyt havebord m. 4 stole er allerede på ønskelisten. Håber jeg kan finde et lækkert sæt, der bare er "helt rigtigt"

      Slet
  9. Hej Vivi.
    Så flittig du altid er :)
    Tillykke med det skønneste drivhus I har fået. Uha - du får meget glæde ved sådan et, til alle dine projekter.
    kh. Susanne

    SvarSlet
  10. Hej Vivi
    Hvor er det bare fine kranse og dekorationer, du laver - ikke noget at sige til, at folk stopper og køber med hjem. Jeg glæder mig også til, at du kan begynde at indrette dit flotte drivhus - bliver så spændende at følge :)

    SvarSlet
  11. Hej Vivi, det er så glædeligt for dig/jer at drømmen endelig er gået i opfyldelse, vi vil ser frem til billeder og stemning fra den nye juvel.
    Venligst
    HEnrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt, når drømme endelig går i opfyldelse :-)

      Slet