14. november 2012

Vinterkranse


I dag er jeg begyndt at binde vinterkranse, som skal med til julemarked.


Jeg har gennem årene bundet en hel del adventskranse, men det er første gang, jeg forsøger mig med vinterkranse.


Prøver at eksperimentere lidt, så alle kransene ikke bliver ens. Der skal jo helst være lidt for enhver smag.

De kranse der ikke bliver solgt til julemarkedet, vil jeg forsøge at sælge fra en lille bod ude ved vejen :-)


Jeg elsker vores værksted :-)
Det er skønt, at have sådan et sted at stå og "rode".


Synd duften af gran ikke kan komme med på bloggen, for det dufter noget så dejligt.



Zita følger med på sidelinien.
Vi har lavet et et lille rum til hende i et hjørne af værkstedet, hvor hun har direkte adgang til og fra hundegården. Her kan hun gå ind og ligge lunt og helt tørt,  i efterårs og vintermånederne.
Når vi er i værkstedet, kan hun på denne måde også være med. Zita er endnu for fjollet til at kunne gå frit omkring, når vi arbejder derinde.
Hun vil lege og stikke af med vores ting hele tiden, og på den måde får jeg jo ikke lavet noget som helst ;-)

10 kommentarer:

  1. Hvor er du bare dygtig til de kranse... de er SUPER flotte.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, mener også selv, at jeg godt kan være dem bekendt :-)

      Slet
  2. Det ser super godt ud, der kunne man godt lære noget. Dejligt du har værkstedet at stå i, og så med en sød lille tilskuer, som er så heldig, at den kan komme ind og ligge lunt og godt her i vinter.
    Mine hunde har også adgang ude fra og ind i bryggerset. De har en hundelem lidt større end en kattelem, de kan gå ind og ud af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er somend ikke så svært at binde kranse, hvis man lige får set, hvordan man skal gribe det an.
      Der har hele tiden været en hundelem ind til værkstedet, men det er først for nylig, vi har fået lavet rummet inde i værkstedet til Zita, så ind til nu, har hun måttet "nøjes" med sit hundehus ude i hundegården.

      Slet
  3. Your winter wreathes are very creative. Each one is unique, and has nice combinations of green, white and brown, with a few red berries.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Synes det er sjovest at binde kransene, når de ikke er ens allesammen.

      Slet
  4. De er rigtig flotte dine kranse. Dem skal du nok få solgt i en ruf.
    Den ser ellers så uskyldig ud, den lille Zita :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Zita ser noget så uskyldig ud, men skindet bedrager ;-)
      Hun kan nu også sagtens være vældig sød og velopdragen, når det passer hende :-)

      Slet
  5. Super flotte kranse du har lavet, godt håndværk min pige ;O). Ja hvad skulle vi da gøre uden vores værksteder. Jeg starter op i weekenden på mine bestillings opgaver, det er også forskellige kirkegårdsting, bla 9 2 meters ranker til gravplader, og en del dekorationer. Jeg laver kun til faste kunder og tager ikke flere ind, det skal jo også være sjovt ;O). Jeg håber du har lavet kranse, da de nok skal blive revet væk ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Er meget spændt på, hvor meget jeg kan sælge af de forskellige ting jeg har lavet, da det er første gang jeg forsøger mig med salg af julepynt, juledekorationer og vinterpynt til gravsteder.

      Slet